Kurzy DVPP
Jsme dlouhodobě úspěšnou vzdělávací organizací, která pomáhá dosáhnout rovnováhy v rozvoji lidských zdrojů.
NABÍDKA VZDĚLÁVACÍCH PROGRAMŮ DVPP
1. Nové metody práce při výuce zpěvu
Obsah:
- příprava individuálního studijního plánu žáka
- příprava žáka na soutěž, příprava žáka na veřejná vystoupení
- výběr vhodné instruktivní a přednesové literatury
- příklady dobré praxe lektora a účastníků kurzu
- ukázka výuky se žákem
- praktická diskuse účastníků
Hodinová dotace: 8 výukových hodin
Maximální počet účastníků a upřesnění cílové skupiny:
- max. 12 pedagogických pracovníků ZUŠ Moravskoslezského kraje vyučujících zpěv (určeno zejména pro vyučující sólového zpěvu)
Místo konání: Základní umělecké školy v ČR, Moravskoslezský kraj
2. Nové metody práce při výuce žáků ve hře na housle
Obsah:
- nácvik smyčcové techniky – tvoření tónu, dynamika, artikulace, frázování (práce pravé ruky), technika levé ruky – prstová motorika, artikulace, intonace, výměny poloh, vibrato, hudební teorie – jak slouží v praxi a každodenní boj proti hudební negramotnosti
- další část vzdělávacího programu je věnována cílům a prostředkům, organizaci lekcí, otázkám motivace a koncentrace žáků a postupům výuky
- praktická diskuse účastníků
Hodinová dotace: 8 výukových hodin
Maximální počet účastníků a upřesnění cílové skupiny:
- max. 12 pedagogických pracovníků ZUŠ, kteří vyučují hru na smyčcové nástroje v rámci ZUŠ Moravskoslezského kraje
Místo konání: Základní umělecké školy v ČR
3. Nové metody práce při výuce žáků ve hře na kytaru
Obsah:
- příprava individuálního studijního plánu žáka s rozšířenou výukou
- příprava žáka na soutěž, příprava žáka na veřejná vystoupení
- výběr vhodné instruktivní a přednesové literatury
- příklady dobré praxe lektora a účastníků kurzu se zaměřením na počátky výuky hry na kytaru, na principy tvoření tónu, na kvalitu intonace
- ukázka výuky se žákem
- praktická diskuse účastníků
Hodinová dotace: 8 výukových hodin
Maximální počet účastníků a upřesnění cílové skupiny:
- max. 12 pedagogických pracovníků ZUŠ, kteří vyučují hru na strunné nástroje v rámci ZUŠ Moravskoslezského kraje
Místo konání: Základní umělecké školy v ČR
4. Improvizace pro instrumentalisty (bez ohledu na nástroj)
Obsah:
- seznámení s oborem klasické hudební improvizace
- metodika výuky improvizace (získání elementárních improvizačních dovedností, tvorba improvizovaných doprovodů, improvizace podle akordických značek atp.)
- praktické ukázky improvizačních technik s možností aktivního zapojení účastníků
- zákonitosti improvizace sólové, duové a multiinstrumentální
- improvizace veřejná (koncertní)
- improvizace v různých hudebních stylech
- využití improvizace (scénická hudba, muzikoterapie)
- ukázka koncertní klavírní improvizace
Hodinová dotace: 8 výukových hodin
Maximální počet účastníků a upřesnění cílové skupiny:
- max. 12 pedagogických pracovníků ZUŠ, kteří vyučují hru na libovolný hudební nástroj v rámci ZUŠ Moravskoslezského kraje
Místo konání: Základní umělecké školy v ČR
5. Výuka anglického jazyka
Obsah:
- Prezentace oboru, školy, studijní a profesní kariéry (2 hod.)
- Konverzace (2 hod)
- Struktura řízení uměleckého vzdělávání a chod školy (2 hod.)
- Konverzace (2 hod)
- Obory uměleckého vzdělávání (2 hod.)
- Konverzace (2 hod)
- Společenské problémy – integrace – práce s klíčovými pojmy (2 hod.)
- Konverzace (2 hod)
- Práce s cizojazyčným dítětem – práce s klíčovými pojmy (2 hod.)
- Konverzace (2 hod)
- Sekce uměleckého vzdělávání – práce s klíčovými pojmy (2 hod.)
- Konverzace (2 hod)
- Běžná formální korespondence (2 hod.)
- Konverzace (2 hod)
- Integrovaná výuka předmětu a cizího jazyka (CLIL metoda) – úvod do problematiky (2 hod.)
- Konverzace (2 hod)
Hodinová dotace: 32 hodin
Maximální počet účastníků a upřesnění cílové skupiny:
- 4 učitelé ZUŠ
Místo konání: Základní umělecké školy v MSK
6. Práce s interaktivní tabulí
Obsah:
- Účastníci se seznámí s tím, co je to interaktivní výuka, s významem vizualizace a možnostmi uplatnění ve výuce. Bude jim představena interaktivní tabule, její ovládací prvky a software Smartnotebook. Účastníci získají přehled o možnostech, které nabízí Smartnotebook pro vytváření interaktivních cvičení a pro výuku samotnou. Na praktických cvičeních si vyzkouší, jak vhodně začlenit práci s interaktivní tabulí do různých částí výukových hodin/dne a jaké typy cvičení lze využít. Načerpají také řadu nápadů na využití existujících cvičení i pro vlastní tvorbu.
Hodinová dotace: 8 výukových hodin
Maximální počet účastníků a upřesnění cílové skupiny:
- max. 15 pedagogických pracovníků ZUŠ
Místo konání: Základní umělecké školy v ČR
7. Práce s kamerou
Obsah:
- Úvodní teorie
- První praktický blok nabízí každému účastníkovy volbu dle jeho oblasti zájmu. Použití své vlastní kamery či fotoaparátu s kamerou. Každému se dostane individuálního vedení a konzultací s lektorem.
- Druhý praktický blok se při příznivém počasí mění na venkovní workshop. K získaným znalostem se tak přidávají zkušenosti s reálným prostředím a nástrahami, které přináší, ať už jde o kompozici či expozici. Při špatném počasí bude blok realizován uvnitř budovy.
- Třetí praktický blok probíhá opět v učebně. Z natočených materiálů vzejdou závěrečné rady, jak natáčet ještě lépe, dále budou řešeny případné chyby či možnosti alternativních metod.
- Závěrečným bonusem jsou informace o možnostech kvalitního snímání zvuku, autorských právech, možnostech střihu na počítači.
Hodinová dotace: 8 výukových hodin
Maximální počet účastníků a upřesnění cílové skupiny:
- max. 12 pedagogických pracovníků ZUŠ, kteří vyučují v rámci ZUŠ Moravskoslezského kraje a potřebují pro svoji práci s žáky zlepšit dovednosti práce s kamerou
Místo konání: Základní umělecké školy v ČR
8. Výuka klavírní improvizace na ZUŠ
Obsah:
- Základní klavírní improvizace
- Pokročilá klavírní improvizace
Hodinová dotace: 8 výukových hodin
Maximální počet účastníků a upřesnění cílové skupiny:
- učitelé ZUŠ, a to učitelé výukových předmětů vytvořených v rámci vzdělávacího zaměření Hra na klávesové nástroje (Hra na klavír, Klavírní improvizace, Klavírní doprovod apod.)
Místo konání: Základní umělecké školy v ČR